Informacja dotycząca bezpieczeństwa danych Klientów sklepu internetowego NEO24.PL
Szanowni Państwo,
informujemy, iż na skutek działań osób nieuprawnionych doszło do ujawnienia danych Klientów z archiwalnej (funkcjonującej do dnia 25.10.2017 r.) bazy sklepu internetowego NEO24.PL. Pragniemy podkreślić, że wśród nich nie było żadnych danych dotyczących płatności (np. danych wykorzystywanych do logowania do bankowości elektronicznej, numerów kart kredytowych, danych podawanych we wniosku kredytowym w procesie zakupów ratalnych). NEO24.PL nie gromadzi tego typu danych.
Ochrona danych naszych Klientów jest dla nas sprawą najwyższej wagi. W związku z tym podjęliśmy niezwłocznie następujące działania:
- Zawiadomiliśmy o możliwości popełnienia przestępstwa właściwe organy ścigania oraz zgłosiliśmy incydent Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Zespołowi CERT Polska NASK.
- Uruchomiliśmy proces indywidualnego informowania Klientów, których dane zostały zagrożone ujawnieniem.
- Rozpoczęliśmy wdrażanie dodatkowego działania ochronnego, polegającego na konieczności zresetowania hasła do konta w sklepie internetowym NEO24.PL.
- Wprowadziliśmy wzmożony monitoring naszej infrastruktury informatycznej.
- Przy współpracy z wysokiej klasy specjalistami ds. bezpieczeństwa sieci komputerowych analizujemy wszelkie kwestie związane z zaistniałym zdarzeniem.
Ponadto rekomendujemy naszym Klientom:
- Cykliczną zmianę haseł, zarówno do konta w sklepie internetowym NEO24.PL, jak i kont w innych serwisach internetowych.
- Niestosowanie tego samego hasła w różnych serwisach internetowych.
- Nieodpowiadanie na maile pochodzące z nieznanych i niezweryfikowanych źródeł.
Jest nam niezwykle przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Dokładamy wszelkich starań, aby ograniczyć jej skutki. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: bezpieczenstwo@neo24.pl
Zaktualizowane: